ورود به سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
صفحه نخست » شنا » غواصی » دوره های غواصی
دوره های غواصی

PADI          انجمن حرفه ای مربیان غواصی  :   

Professional Association of Diving Instructors

مرکز جهانی آموزش غواصی padi  با نیم قرن سابقه آموزش غواصی ، شناخته شده ترین و گسترده ترین مرکز آموزش غواصی در دنیا ست و دارای بیش از 6000 دایوسنتر و 135000 مربی غواصی  در 180 کشور جهان است و بر طبق آخرین آمار موسسه بین المللی استاندارد آموزش غواصی WRSTC  تا سال 2013 بیش از 83% غواصان جهان دارای گواهینامه padi  می باشند .

آکادمی حرفه ای شنای ایران با همکاری آکادمی غواصی سپاهان و با بهرگیری از مربیان مرکز جهانی padi  اقدام به برگزاری دوره های آموزش غواصی نموده و افتخار دارد دوره های آموزش غواصی را از مبتدی تا پیشرفته و دوره های تخصصی را برگزار نماید .

دوره های آموزشی padi  از دوره های مخصوص کودکان ، دوره های عمومی  و دوره های تخصصی تشکیل شده است

دوره های عمومی و پایه

دوره های عمومی  شامل 5 دوره پی در پی بوده و پیش نیاز یکدیگراند و دانشجویان برای ارتقای رتبه غواصی خود میبایست دورهای عمومی را یکی پس از دیگری ادامه دهند .

غواصی کودکان : این دوره ها مخصوص کودکان 8 تا 14 سال می گردد

1 – بابل میکر : دوره آشنایی کودکان با غواصی است و در استخر تا عمق 2 متری برگزار می گردد. این دوره پیش نیاز ندارد .

2 -  سیل تیم : دوره آموزش غواصی خارج از محوطه استخر و در قسمتهای کم عمق دریا است و حداکثر تا عمق 4 متر برگزار می شود و شامل 5 بخش آموزش مهارتهای آبی و غواصی است و از کودک یک غواص کوچولو می سازد .

3 – دوره های جونیور : کودکان با حداقل 10 سال سن می توانند در دوره های عمومی غواصی شرکت کنند و گواهینامه جونیور دریافت کنند .       

دوره های عمومی آموزش غواصی ویژه بزرگسالان (15 سال به بالا)

  1 – دوره غواص اوپن واتر course Open water Diver : در این دوره دانشجوی غواصی کلیه مهارتهای عمومی غواصی را به صورت عملی و تئوری را کاملا آموزش دیده و قابلیت غواصی در آبهای آزاد را به همراه حداقل یکی از غواصان هم پایه خود بدست می آورد . این دوره حداقل در 4 روز برگزار می شود و شامل 7 مرحله آموزشهای تئوری ، 5 مرحله استخری ، 4 دایو درآبهای آزاد تا عمق 18 متری و آزمونهای تئوری و عملی است . این دوره پیش نیازی ندارد

2 -  دوره غواص ادونس اوپن واتر Advanced open water Diver course : در این دوره دانشجو غواصی را به صورت تخصصی می آموزد و با 5 تخصص غواصی  آشنا می شود . این دوره در 3روز و شامل آموزش تئوری مطالب تخصصی و 5 دایو در آبهای آزاد تا عمق 30 متری برگزار می گردد . پیش نیاز این دوره ، اوپن واتر دایور PADI، یک ستاره cmas ویا دوره های مشابه از دیگر سیستمها .

3 -  دوره کمکهای اولیه EFR : این دوره در حقیقت یک دوره غواصی نیست ، اما آموختن مهارتهای آن برای همه ضروری است چرا که در دوره EFR مهارتهای کمکهای اولیه اضطراری ، روشهای مواجه با حوادث ،  CPR ، احیای قلبی تنفسی و کمکهای ثانویه به دانشجویان آموخته خواهد شد و نا گفته پیداست که شما با یادگیری این مهارتها ممکن است  بتوانید جان کسی را نجات دهید . این دوره پیش نیازی ندارد و شرکت در آن به همه توصیه می شود.

4 -  دوره رسکیو Rescue Diver course : دوره امداد و نجات غواصی ، حداقل در 4 روز می باشد و دانشجویان روشهای امداد و نجات برای خود و دیگر غواصان را می آموزند  و چگونگی برخورد با حوادث غواصی و امدادرسانی به غواص حادثه دیده در زیر آب ، روی آب و انتقال به مرکز درمانی را فرا می گیرند . این دوره شامل آموزش مطالب بسیار مفید تئوری و مهارتهای امداد فردی و گروهیست که در قسمتهای کم عمق دریا یا در استخر و نیز مهارتها وسناریوهای آموزشی که در آبهای آزاد و ساحل دریا به دانشجویان آموزش داده خواهد شد .                                               پیش نیاز این دوره ، گواهینامه EFR و ادونس اوپن واتر یا دو ستاره سیمس و یا مشابه آن از سایر سیستمها می باشد .

5 -  دوره دایومستر Divemaster course  : اولین دوره حرفه ای غواصی است و دانشجوبان پس از اتمام دوره می توانند با در دست داشتن گواهینامه دایومستری در یکی از مراکز غواصی ایران و یا هر نقطه دنیا در یکی از135000 دایوسنترPADI مشغول به کار شوند و از طریق رهبری گروه های غواصی ، کمک به مربیان در دوره های آموزشی ، سرپرستی تورهای غواصی و یا حتی مدیریت دایوسنترها کسب درآمد کنند .                           این دوره شامل کلاسهای تئوری ، کارگاههای آموزشی ، بازآموزی مهارتهای غواصی و 20 دایوآموزشی و تجربی در آبهای آزاد می باشد و حداقل در طول مدت  15روز قابل برگزاری است . پیش نیاز این دوره دارا بودن گواهینامه ادونس اوپن واتر، رسکیو و EFR ، حداقل 18 سال سن و دارا بودن 40 دایو ثبت شده می باشد .

 

دوره های تخصصی

بیشتر از 30 دوره تخصصی در سیستم PADI وجود دارد اما تعدادی از این دوره ها در ایران قابل برگزاری نیست ، چراکه شرایط محیطی ، تجهیزات و یا مربی دوره مربوطه در ایران وجود ندارد . لذا دوره های تخصصی که قابل ارائه می باشد در زیر معرفی می نماییم .

1 – غواصی با هوای غنی شده Enriched Air Diver : در این دوره روشهای غواصی با هوایی که بیشتر از هوای معمولی دارای اکسیژن است به شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد . این دوره در یک روز قابل برگزاری است وپیش نیاز آن دوره اوپن واتر است .

2 – جستجو و به سطح آوری اشیاء غرق و مفقود شده Search & Recovery : در این دوره 2 روزه در کلاس به صورت تئوری  و4 دایودر آبهای آزاد با نحوه جستجوی اشیائی که در زیر آب مفقود شده است و روشهای نجات و به سطح آوردن آن را می آموزید و با تجهیزات جستجو و به سطح آوری آشنا می شوید  و پیش نیاز آن دوره ادونس می باشد .

3 -  دوره ارائه اکسیژن اضطراری Emergency Oxygen Provider : این دوره یک کارگاه آموزشی یک روزه به صورت تئوری و عملی روشهای استفاده از کپسولهای اکسیژن و روشهای ارائه اکسیژن یه مسدومین در حواث را خواهید آموخت .

4 -   غواصی در سازه های غرق شده wreek : این دوره فوق العاده دوره جالب و هیجان انگیزی است ، غواصی در کشتیهای مغروق یا هواپیماهای غرق شده فوق العاده جالب و شگفت انگیز است . در این دوره 2 روزه به صورت تئوری و عملی طی 4 دایو در سازه های مغروق روشهای کشف و نفوذ به  این سازه ها را می آموزید برای شرکت در این دوره می بایست دوره ادونس را به پایان رسانیده باشید

5 -  غواصی عمیق Deep dive  : در این دوره 3 روزه شما در طول 4 دایو درقسمتهای عمیق آبهای آزاد تا عمق 40 متری به غواصی می پردازید و در کلاسهای تئوری روشهای آن را می آموزید و پیش نیاز آن دوره ادونس اوپن واتر است .

6 -  غواصی در آبهای جریان دار Drift Dive : در طول دو روز شما روشهای غواصی در آبهای جریان دار را فرا گرفته و در 3 دایو آبهای آزاد معلومات تئوری خود را تجربه خواهید کرد پیش نیاز دوره اوپن واتر می باشد . 

7 – غواصی در شب night dive  : غواصی در شب یکی از هیجان انگیز ترین و زیبا ترین غواصیهاست ، در شب شما می تونید شگفتیهای دنیای زیر آب را دو چندان ببینید . این دوره در 3 روز و طی کلاسهای تئوری و 3 دایو در شب خواهد بود و پیش نیاز آن دوره اوپن واتر است .

8 – جهت یابی در زیر آب  Underwater Navigator : غواصی در مکانها و دریاهای مختلف نیاز به مسیریابی دارد پس شما با آموختن روشهای جهت یابی در این دوره می توانید علاوه بر یافتن مسیر حرکت ، چگونگی علامت گزاری نقاط و یا سایتهای جالب توجه را فراگیرید . این دوره در 2 روز آموزش و شامل 3 دایو و کلاس تئوری است و پیش نیاز آن دورهء اوپن واتر می باشد . 

9 – دوره طبیعت شناسی زیر آب Underwater Naturalist : پس از گذراندن دوره اوپن واتر شما می توانید با شرکت در دوره طبیعت شناسی زیر آب با موجودات و اکوسیستم دریایی آشنا شده و روشهای محافظت و حمایت از ان را فراگیرید . این دوره در طول یک روز و 2 دایو در آبهای آزاد و مطالب تئوری و پس از گذراندن دوره اوپن واتر قابل ارائه به علاقه مندان است .

10 -  دوره نگهداری و تعمیر تجهیزات غواصی  Equipment Specialist : در این کارگاه آموزشی یک روزه شما با روشهای صحیح نگهداری ، پاکسازی و تعمیر تجهیزات غواصی آشنا خواهید شد .

11 – دوره حفاظت از محیط زیست Project Aware : در این دوره یک روزه شرکت کنندگان با اهمیت حفاظت از محیط زیست ، عوامل تهدید کننده و روشهای حمایت ، حفاظت و پاکسازی محیط زیست در گارگاه آموزشی آشنا می شوند .

12 -  دوره برقراری شناوری در زیر آب   Peak Performance Buoyancy : این دوره به منظور بالابردن مهارت غواصان در برقراری شناوری برگزار می شود و طی دو دایو در آبهای ازد و مباحث تئوری روشهای بهینه در صرفه جویی انرژی و برقراری شناوری را می آموزند .

13 -  عکاسی دیجیتال در زیر آب Digital Underwater Photography: یکی از جالب ترین و جذاب تریت تخصصهای غواصی که علاوه بر جذابیت می تواند موجب کسب درآمد برای غواصان باشد وطی 2 روز آموزشی در 2 دایو و کارگاه عملی عکاسی دیجیتال برگزار می گردد و پیش نیاز آن دوره اوپن واتر است .

14 -  غواصی در ارتفاعات Altitude diver : به طور کلی برای غواصی در ارتفاعات بیش از 300 متر از سطح دریا روشهای و محاسبات خاصی نیاز است که شرکت کنندگان در این دوره این روشها را در طول 2 روز آموزش تئوری و 2 دایو در آبهای آزاد پس از دوره اوپن واتر می آموزند

15 – دوره آشنایی با صخره های مرجانی AWARE Coral Reef ConservationSp :  این دوره تئوریک شامل یک روز کارگاه آموزشی برای آشنایی با صخره های مرجانی ، عوامل تهدید کننده ، بیماری های مخرب مرجانها ، روشهای حفاظت و تکثیر صخره های مرجانی را می آموزید . 

 

 

 

 

شهریه دوره ها

 

 نام دوره ها

توضیحات

قیمت دوره

PADI Open Water Diver

دوره غواصی در آبهای آزاد

چهار روز آموزش در کلاس و استخر

بهمراه 4 غوص در آبهای آزاد

6.500.000  

ریال

PADI Advanced Open Water Diver

دوره غواصی در آبهای آزاد پیشرفته

سه روز آموزش در کلاس

 بهمراه 5 غوص در آبهای آزاد

5.500.000

ریال

Emergency First Response

دوره امدادیار کمکهای اولیه

یکروز کارگاه آموزشی و کلاس

2.000.000

ریال

PADI Rescue Diver

دوره امداد و نجات غواصی

یکروز آموزش در کلاس و

3 روز آموزش دریایی و غواصی

6.500.000

ریال

Divemaster

دوره دایومستر

سه تا چهار هفته آموزش تئوری و غواصی

بهمراه 20 غوص در آبهای آزاد

25،000،000 ریال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات قابل توجه :

1 -هزینه صدور گواهینامه بين المللي به مبلغ  1.500.000ريال به مبالغ فوق افزوده مي گردد

2 -  پس از پایان هر دوره گواهینامه معتبر بین المللی غواصی از سوی مرکز جهانیPADI صادر خواهد شد.

3 -  كتاب فارسی در صورت وجود ، جزوه ، دفترچه ثبت غوص به شرکت کنندگان ارائه می گردد.

4 -  هزینه رفت و برگشت ، اقامت و تغدیه در محل آموزش کلاسهای دریایی بر عهده هنر جو می باشد
5 -  محل برگزاری کلاسهای دریایی برای آقایان جزیره کیش و برای خانم ها جزیره قشم می باشد

6 - در صورت گذرندان پنج دوره تخصصی گواهینامه Master Scuba Diverبه صورت رایگان صادر می شود.

7 - در صورت شركت در دورهOpen Water و  Advanced Open Water  در يك مرحله 5% تخفيف ارائه مي گردد.

8 -  كلاسهاي تئوري و استخري بصورت خصوصی ( یک نفره ) بدون هرگونه افزايش قيمت نيز برگزار مي شود.

9 -  در پایان دوره های آموزشی عکس و فیلم های دوره بصورت رایگان به هنرجو ارائه می گردد.

 

دوره های تخصصی

توضیحات

قیمت دوره

Master Scuba Diver

 با دریافت 6 گواهینامه بین المللی

آموزش 5 تخصص غواصی به همراه 15غوص در7 روز

20،000،000 ریال

Enriched Air Diver

دوره غواصی با هوای غنی شده

یک روز کارگاه آموزشی و کلاس

3،500،000 ریال

Search & Recovery

دوره جستجو و به سطح آوری

دو روز آموزش دریایی و کلاس

به همراه 4 غوص در آبهای آزاد

4،500،000

Emergency Oxygen Provider

 دوره ارائه اکسیژن اضطراری

یکروز کارگاه آموزشی و کلاس

1،500،000ريال

Wreck

دوره غواصی در اجسام غرق شده

دو روز آموزش دریایی و کلاس

بهمراه 4 غوص در آبهای آزاد

4،500،000 ریال

Deep Dive

دوره غواصی در اعماق آبها

دو روز آموزش دریایی و کلاس

بهمراه 4 غوص در آبهای آزاد

4،500،000 ریال

Drift Dive

دوره غواصی در آبهای جریان دار

یکروز آموزش دریایی و کلاس

بهمراه 2 غوص در آبهای آزاد

3،500،000 ریال

Night Dive

دوره غواصی درشب

دو شب آموزش دریایی و یک روز کلاس

بهمراه 3 غوص در آبهای آزاد

4،000،000ریال

Underwater Navigator

دوره جهت یابی د رغواصی

دو روز آموزش دریایی و کلاس

بهمراه 3 غوص در آبهای آزاد

4،000،000ريال

Underwater Naturalist

دوره طبیعت شناسی زیر آب

یکروز آموزش دریایی و کلاس

بهمراه 2 غوص در آبهای آزاد

3،000،000ريال

Equipment Specialist

دوره تعمیرونگهداری تجهیزات غواصی

یکروز کارگاه آموزشی و کلاس

2،500،000ريال

Project Aware

دوره پروژه محیط زیست

یکروز کارگاه آموزشی و کلاس

1،000،000ريال

Peak Performance Buoyancy

دوره برقراری شناوری در غواصی

یکروز آموزش دریایی و کلاس

بهمراه 2 غوص در آبهای آزاد

3،000،000ريال

Digital Underwater Photography

 دوره آموزش عکاسی در زیرآب

یکروز آموزش دریایی و کلاس

بهمراه 2 غوص در آبهای آزاد

4،000،000ريال

Altitude diver

دوره غواصی در ارتفاعات

یک روز آموزش در یایی و کلاس

بهمراه 2 غوص در آبهای آزاد

4،000،000ريال

AWARE Coral Reef Conservation

دوره آشنایی با حفاظت ازصخره های مرجانی

یک روز کارگاه آموزشی و کلاس

1،000،000ريال